Het laatste nieuws

Home»Nieuws»Samenwerking Stichting Waander Companje en Stichting Rise Up | Rijssen-Holten Armoedevrij

• Geplaatst op 9 november 2023
  • door
  • In de rubriek Nieuws

We begrijpen dat het leven soms erg uitdagend kan zijn, vooral wanneer je elke maand moet puzzelen om financieel rond te komen. Rise Up vindt dat iedereen recht heeft op een leven zonder armoede en is er om je hierbij te ondersteunen, Rise Up is een stichting en geen onderdeel van de gemeente of overheid.

Financiële armoede kan op vele manieren invloed hebben op ons dagelijks leven. Heb je problemen met het betalen van de huur of de hypotheek, het kopen van voedsel voor je gezin, het betalen van medische zorg of vaste lasten. We begrijpen deze zorgen en de stress en onzekerheid die dit met zich meebrengt.

Wij geloven in de kracht van persoonlijke ondersteuning en hebben daarom buddy’s die naast jou en je gezin staan. Een buddy is iemand die naar je luistert, begrip toont en je begeleidt op weg naar een financieel gezonde situatie. Ze kunnen je onder andere helpen bij het opstellen van een budget, bekijken de rechten op huur-, zorg- of energietoeslag en het stellen van realistische doelen. Je buddy zal een vertrouwd gezicht zijn, iemand die je kunt vertrouwen en met wie je kunt praten over je zorgen en uitdagingen.

Rise Up werkt samen met Stichting Waander Companje en andere maatschappelijke organisaties. We helpen elkaar en we versterken elkaar. We zetten alle zeilen bij om samen armoede uit Rijssen-Holten te verdrijven.